Tóth Anita dobogón a 2016-os szezonnyitón

Április utolsó hétvégéjén a Hungaroringen megrendezett Speedzone.hu Kupával kezdetét vette a 2016-os magyar, és közép-európai túraautós szezon.
Versenyzőink Tóth Anita és Csiszér Béla ebben az évben kizárólag az ESET V4 Tourenwagen kupára koncentrálnak, ahol a tavaly már megismert Renaul Clio versenyautókkal vesznek részt a TWC2 géposztály, Renault Clio Cup IV kategóriájában.

A szokásoktól eltérően a versenyhétvége nem péntektől vasárnapig került lebonyolításra, mivel a csapatok és versenyzőik egy része a vasárnapra eső május 1-i Nagy Futamon vettek részt, Budapest belvárosában. Így az időmérő edzések és versenyek csütörtök déltől kezdődően szombat délutánig tartottak.

Csapatunk már kedden kiköltözött a Hungaroringre, hogy részt vehessünk a szakág, illetve a versenyrendező Főnix Motorsport által szervezett szabadedzéseken.
Anita és Béla kedden és csütörtök délelőtt tudott gyakorolni, a szerdai, esős napot kihagyták.

A csütörtök délutáni kvalifikáció ezúttal Bélának sikerült jobban, igaz, nem egész négy századdal, de Anita előtt végzett, ami a kategória harmadik legjobb idejét, és összességében a rajtrács hatodik helyét jelentette számára. Anita közvetlenül mögötte végzett.

A TWC2 csoportban három kategóriát indítanak együtt. Technikailag legerősebb a TCN2, melyet az FIA 2016-ra hozott létre, elsősorban az FIA ETCC számára. Itt leginkább SEAT Leon-ok versenyeznek. Ezt követik a Clio IV (melyben mi is érdekeltek vagyunk), majd Clio III kategóriák.
A három kategóriát a futamok végén külön értékelik.

A pénteki, első versenyfutam rajtját Anita kapta el jobban, megelőzte csapattársát és igyekezett felzárkózni az előtte haladókra. Néhány körön belül ez sikerült is és a célegyenes végi féktávon megpróbálta belső íven megelőzni az előtte haladót. A két autó azonban összeért és Anita Clio-jának bal eleje megsérült. A versenyt ugyan folytatni tudta, de folyamatosan fékproblémákkal küszködött, és nem is nagyon tudta tartani a lépést az élmezőnnyel. A futam második felére az autó kissé magára talált, mintha a fék is megjavult volna, és az utolsó körökben folyamatosan csökkenteni tudta távolságát az előtte haladóhoz képest. Arra, hogy utolérje már nem maradt idő, így meg kellett elégednie kategóriájának negyedik helyezésével. Anita mögött Béla ért célba az ötödik (összesítettben nyolcadik) helyen.

Mivel a második futam rajtsorrendjét az első befutója alapján állapítják meg, így a szombati versenyen Anita az összetett rajtrács hetedik, míg Béla a nyolcadik kockájából vághatott neki a versenytávnak.

Anitának jól sikerült a rajtja, de Béla Clio-ját oldalba találta valaki, aki egy harmadik autó elfolyatott olaján csúszhatott meg. Az autó a második kanyarig bírta, ahol az eltörött jobb hátsó futómű miatt kipördült a pályáról és a verseny feladására kényszerült.
Anita viszont, kihasználva hogy az elől csatázókat megzavarta egy lelassult autó, átvette a kategória vezető helyét. Sajnos nem sokáig tudta azt megőrizni, mert a mögötte jövő rutinosabb versenyzőkkel szemben előbb az első, majd a második pozíciót is feladni kényszerült. Végül harmadikként intette le a kockás zászló.

A dobogós helyezés önmagában is szép eredmény, de mindkét pilótánk számára sokkal fontosabb, hogy a tavalyi szezonhoz képest fejlődésük a köridők csökkenésében is határozottan kimutatható.

Következő versenyünk május 13-15. között a Red Bull Ringen lesz, remélhetőleg addigra mindkét autót ismét kifogástalan állapotban tudjuk csatasorba állítani.

szöveg: Kertesi Zoltán
fotó: Speedzone.hu Kupa sajtóiroda és Kertesi Zoltán