A Slovakiaringen folytatódott az idei szezon a Hankook Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság számára.
Az esemény rangját növelte, hogy a Túraautó Világbajnoksággal (FIA WTCC) együtt, annak betétversenyeként került megrendezésre.
Endurance futamot ezúttal nem rendeztek, csak a két sprintfutamon kellett bizonyítaniuk versenyzőinknek.
Az első futam pénteki kvalifikációja Csiszér Bélának sikerült legjobban a csapatból, az 1600 cm3 géposztály második legjobb idejét autózta a Suzukis Lévai mögött, ám mögötte mindössze néhány tizedre maradt csak le a harmadik helyezett, Tóth Anita és Karjánnisz Manolisz.
A szombati versenyen Manolisznak sikerült a legjobban a gördülőrajt, megelőzte Anitát és Bélát is, ám később nagy csatát vívott mindkettőjükkel, amiből előbb Anita, majd Béla is győztesen jött ki. A futamot a kategóriában Lévai Zoltán nyerte meg, őt Tóth Anita majd Csiszér Béla követte.
Versenyzőink nyilatkozatai a szombati verseny után:
Tóth Anita:
Az időmérőm jól sikerült, kicsit más a pálya, mint tavaly, helyenként picit szélesebb, de ez nem igazán befolyásolt. A Hondával ez volt az első gördülőrajtom, de mivel a Maseratival annakidején mindig így rajtoltunk nem volt nagyon szokatlan. Sikerült jól elkapnom a rajtot, nagyon élveztem az egészet, jót küzdöttünk a csapattársakkal, Manolisszal volt egy kis koccanásom, de szerencsére mindenki célba ért. Külön öröm számomra, hogy csapaton belül megfutottam a leggyorsabb kört.
Csiszér Béla:
Az időmérőm nagyon jól sikerült, de a rajtot nem sikerült elkapnom, Anita nagon ügyes volt, le is hagyott. Nem is értettem, hogy hogy tud legyorsulni, mert én is tövig nyomtam a pedált.
Utána nagyokat csatáztunk, előzgettük egymás ide-oda. Manó a verseny elején el is húzott, és később, amikor a nagyobb kategóriás autók elkezdtek lekőrözni minket, akkor sikerült utolérni. Anita mindkettőnknél gyorsabb volt, én jókat csatáztam Manóval, és a legutolsó kanyarban sikerült őt megelőznöm.
Karajánnisz Manolisz:
Az időmérőn mindössze pár tizedre voltunk egymástól hárman csapattársak.
A gördülőrajt egy picit szokatlan volt számomra, de gond nélkül sikerült. Sikerült mindkét csapattársamat megelőzni az első körben, és viszonylag nagy előnyre szert tenni hozzájuk képest. A célegyenes ráfordítóban és az egyes kanyarban még mindig nem érzem tökéletesen a féktávot, így elkezdtek újra közeledni a csapattársak. Az első lekörözés alkalmával Anita szemfülesen ment a leköröző autó után, és visszavette a pozícióját.
Később a csata hevében picit össze is ért az autónk, de szerencsére nem volt semmi következménye. A futam második felében pedig a Bélával előzgettük egymást, amiből végül Ő került ki győztesen. A befutónál hárman szinte egyszerre értünk célba.
A második futam kvalifikációját szombaton délután tartották, ahol Manolisz bizonyult a legügyesebbnek a csapatból, Lévai mögött a második 1,6-os időt autózva, őt Anita, majd Béla követte a kategóriában.
Vasárnap szinte egész nap esett az eső, és a pálya állapotára jellemző, hogy a WTCC második futamát a rendkívül rossz időjárási viszonyok miatt törölték.
A mi versenyünket azonban még megtartották, bár a körülmények eléggé mostohák voltak. A futamot csak három, safety car mögött eltöltött kör után engedték útjára. A kategória bajnokesélyese Lévai már az első körben kiállni kényszerült, párásodás miatt.
A futam leginkább csónakversenyhez hasonlított, és a helyzethez leginkább Merk Józsefnek sikerült alkalmazkodnia, aki megszerezte az 1600 cm3-es géposztály első helyét.
Mellé Manolisz állhatott fel a dobogó második helyére, Tóth Anita pedig a harmadikra.
szöveg: KZ