Augusztus 23-25. között rendezték a Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság V-VI. futamát a Slovakiaringen. Az esemény egyúttal az FIA CEZ (Közép-Európai Zóna Bajnokság) és több környező ország bajnoki futama is volt, így hatalmas, 45 fős mezőny állt rajthoz a 2000 cm3 alatti túraautók versenyén.
Csapatunk versenyzői közül Karajánnisz Manolisz érte el a legjobb eredményt a szombat reggeli kvalifikáción. Az 1600 cm3-es géposztályban a második legjobb időt autózta, és ez a 24. rajtpozíciót jelentette számára a népes nemzetközi mezőnyben.
A délutáni verseny rajtjánál, ahogyan azt idén már megszokhattuk, Csiszér Béla jól kapta el a fonalat, és megelőzte Manoliszt, aki azonban nem adta fel és üldözőbe vette csapattársát. Sikerült is utolérnie, ám egy előzési kísérlet alkalmával kissé lesodródott a pályáról.
A versenytáv kétharmadánál Mohácsi Ákos (Suzuki Swift) érte utol párosunkat, meg is előzte Manoliszt, és éppen Bélát vette üldözőbe, ám egy, a pálya egyik kanyarjában elhagyott lökhárító kisebb csetepatét okozott. Manolisz a zűrzavart kihasználva megpróbálta visszaelőzni Mohácsit, ám ennek a vége az lett, hogy a két autó összekoccant, Béla pedig kicsúszott a sóderágyba. Manolisz és Mohácsi tovább tudtak menni, ráadásul Manó végül is visszaelőzte a Suzukis pilótát, ám pozícióját csak a célegyenes végi kanyarig tudta megtartani.
A géposztály értékelésben végül Manolisz a harmadik helyen ért célba, Tim Gábor (Suzuki Ignis) és Mohácsi Ákos (Suzuki Swift) mögött.
Bak Bertalan a negyedik, Tóth Anita ötödik lett, Csiszér Béla pedig, akit kiszabadítottak a kavicságy fogságából, végül utolsóként zárta a futamot.
Versenyzőink szombati nyilatkozatai:
Karajánnisz Manolisz:
Tavaly már versenyeztem itt a Slovakiaringen, és a köridőket nézve elég sokat javultam az előző évhez képest. Örültem az időmérőn megszerzett jó pozíciómnak, és nagyon készültem a rajtra, mert tudom, hogy Béla jól rajtol, és azt is tudtam, hogy Kicsi (Mohácsi Ákos) hamar előre akar majd törni. Béla meg is előzött a rajtnál, de üldözőbe vettem, és éreztem, hogy gyorsabb vagyok nála, és utol is értem. Az egyik olyan helyzetnél, ahol már nagyon közel voltam hozzá, kissé lekerültem a fűre és megpördültem, de szerencsére tovább tudtam menni. Aztán egyszer csak megjelent Ákos a tükörben, iszonyú tempóban közeledett és meg is előzött. Közben újra utolértük Bélát és akkor kialakult egy hármas csata, aminek a vége ez a koccanás lett. Jól kielemeztük a videók alapján, nekem az a véleményem, hogy nehéz lenne hibást találni, szerintem egy sima versenybaleset volt. Összességében egy nagyon izgalmas verseny volt és nagyon jól éreztem magam.
Tóth Anita:
Eléggé hátulról indultam, és a rajtom sem sikerült túl jól. Vadonatúj slick gumik voltak az autón és pont elkezdett kicsit esni az eső, úgyhogy nem is mertem annyira nyomni, így aztán elég nyugodt, izgalommentes versenyt futottam.
Tavaly már versenyeztem itt Hondával, úgyhogy a pályát már elég jól ismerem, de az első kanyartól még tartok egy kissé. De nemsokára kezdődik az endurance verseny, ahol indulunk a Type-R-el, az mindenképpen jó gyakorlás lesz.
A vasárnapi versenyre ismét Manolisz kvalifikált legjobban a csapatból.
A rajtnál Csiszér Béla Hondájának eltörött a féltengelye, így be kellett tolni a boxutcába, és ez Béla versenyének a végét jelentette.
Az első körben Anita utolérte Manoliszt, és sikerült is megelőznie, ám a nagy forgalomban az egyik kanyarban Manó kissé meglökte csapattársnője autóját, aminek hatására az megpördült. Komolyabb baj nem történt, és Anitának sikerült folytatnia a versenyt.
A verseny kb. kétharmadánál pályára kellett küldeni biztonsági autót, mivel az egyik Lotus kigyulladt, és végigolajozta a pályát, később piros zászlóval meg is szakították a futamot. Mivel a versenyből már csak két kör lett volna hátra, nem indították újra.
Manolisz ismét a dobogó harmadik fokán ünnepelhetett, Tim és Mohácsi mögött az F-1600-as géposztály értékelésében.
A negyedik Bak Bertalan, Tóth Anita pedig az ötödik lett, éppúgy, ahogy egy nappal korábban.
Versenyzőink vasárnapi nyilatkozatai:
Karajánnisz Manolisz:
Anita megelőzött, de éreztem, hogy gyorsabb vagyok és előbb vagy utóbb vissza fogom tudni előzni.
Nagyon nagy volt a forgalom a pályán, és éppen egy gyengébb autót előztünk a célegyenes végén, amikor picit hozzáértem Anita autójához. Beforgott és mögötte jöttek még ketten-hárman, úgyhogy nagy szerencse volt, hogy nem találták el. Nagyon sajnálom, nem volt szándékos.
Tóth Anita:
Nagyon jól rajtoltam, sikerült jó néhány autót megelőznöm, és nagyon élveztem a verseny, egészen addig, amíg Manó nekem nem jött, bár én nem is éreztem, hogy meglökött, azt hittem, hogy a poron csúsztam meg. Pont a pálya közepén álltam meg, és először nem is indult újra a motor, de aztán sikerült elindítanom és folytatni tudtam a versenyt.
Bak Bertalan:
Most ennyi volt benne, két negyedik hely. Most versenyeztem itt először, még tanulom a pályát.
Ezen a hétvégén a csapatfőnök Mink Zoltán is rajthoz állt a Kelet-Európai Lotus Kupában. Szombaton negyedik, vasárnap pedig harmadik helyezést sikerült elérnie a LCEE értékelésében
szöveg és fotó: KZ