Autós Gyorsasági OB - Slovakiaring, másodszor

Az augusztus végi versenyt követően, szeptember közepén (13-15.) idén immár másodszor látogatott el a Duna Autó Autós Gyorsasági OB mezőnye a Dunaszerdahely melletti Slovakiaringre.
A forduló a német ADAC GT Masters sorozat betétfutamaként kapott helyet a szlovák pályán.

csütörtöki tesztnapon Csiszér Béla autójának motorja meghibásodott, így a csapat azt a döntést hozta, hogy Béla induljon a 2 literes géposztályban a Type-R-el.
Mivel ezen a hétvégén nem rendeztek endurance futamot, eredetileg a csapatvezető, Mink Zoltán indult volna az autóval a sprintfutamokon, de a körülmények miatt átengedte a lehetőséget Bélának.

A péntek délelőtti kvalifikáció száraz időben zajlott. Karajánnisz Manolisz megismételte három héttel korábbi jó eredményét, és az 1,6-os géposztály második legjobb idejét autózta Tim Gábor mögött, ez egyébként az abszolút 8. helyet jelentette számára az összevont túraautós mezőnyben.

A délutáni verseny előtt hatalmas felhőszakadás áztatta fel a pályát. Bár a rajtprocedúra kezdetére az eső elállt, de még mindig sötét esőfelhők gyülekeztek a pálya körül, ami megnehezítette a gumiválasztást a csapatok számára. Végül, ahogyan a mezőny nagy része, pilótáink is a slick gumik mellett döntöttek. Bak Bertalan a boxutcából kivezető körben kénytelen volt félreállni egy elektromos hiba miatt, így számára véget is ért a futam.
A verseny elején még elég sok víz volt a pályán, Tóth Anita és Manolisz meg is pördültek az első kanyarban, de mindketten tovább tudtak menni. Igaz, a pálya más részén, de a futam alatt ezt a mutatványt mindketten megismételték. A szél és az autók a végére szinte teljesen felszárították a pályát, és a kockás zászló Karajánniszt a géposztály harmadik helyén intette le, Tóth Anita negyedik lett.

szombati verseny időmérőjét szakadó esőben kellett teljesíteniük a pilótáknak. A csapatból ezúttal Bak Bertalan szerepelt legjobban, és a második lett kategóriájában, megelőzve a bajnokságot vezető Mohácsi Ákost.

Dél körül elállt az eső, így a késő délutáni verseny szinte teljesen száraz pályán zajlott.

A rajt után Manolisz autója elég furcsán szólt, így néhány kör megtétele után a boxutcába hajtott. Mint kiderült, egy lecsúszott csatlakozó okozta a galibát, amit a csapat gyorsan orvosolt, így pilótánk visszatérhetett a pályára.
A legjobban ezúttal Anita teljesített. Az utolsó helyről rajtolva végül az F-1600-as géposztály harmadik helyén végzett, a két Suzukis, Tim Gábor és Mohácsi Ákos mögött, negyedik helyen pedig Bak Berci ért célba.
Manolisz az utolsó körökben erős vibrációt érzett, ezért még a verseny leintése előtt kiállt a boxutcába.
Csiszér Béla az utolsó körben kicsúszott a sóderágyba, és bár tovább tudott menni, de az autó elejét kissé átalakítva fejezte be a futamot.

A szezonzáró fordulót október 11-13. között rendezik Hungaroringen, ahol a tavalyi évhez hasonlóan három versenyfutamot kell teljesítenie a mezőnynek.

szöveg és fotó: KZ