Autós Gyorsasági OB - I. Sárvár Kupa

Június 14-16. között a Sárvár melletti Pannónia-Ringen folytatódott a Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság, mely ismét otthont adott az FIA Közép-Európai Zóna Trófea bajnokságának is.

Erre a hétvégére beköszöntött az igazi nyár, verőfényes napsütés és kánikula fogadta a versenyzőket.
Az F-1600 géposztályban érdekelt csapatunk négy versenyzővel és a négy Honda Civic VTi-vel vett részt a sprintfutamokon, és a Civic Type-R-el a kétórás endurance versenyen.

szombati futam kvalifikációja pilótáink közül Karajánnisz Manolisznak sikerült a legjobban, a géposztály harmadik helyét szerezte meg a rajtrácson.
A verseny rajtjánál azonban egy kissé bealudt, így mindhárom csapattársa megelőzte őt.
Legjobban Csiszér Bélának sikerült elrajtolnia, így a rajtrács végéről indulva az első kanyar után már a kategória második helyén haladt a vezető Mohácsi Ákos (Suzuki Swift) mögött.
A pálya hátsó részén Tóth Anita egy olajfolton megpördült, de - habár a többiekhez képest jelentős hátrányban - folytatni tudta a verseny.
Manolisz az elrontott rajt után összeszedte magát és vissza tudta előzni Bak Bertalant és Csiszér Bélát.
A futamot végül Mohácsi Ákos nyerte az 1,6-os géposztályban, Manolisz a második helyen ért célba, és Bak Berci állhatott fel a dobogó legalsó fokára.

Versenyzőink szombati nyilatkozatai:

Karajánnisz Manolisz:
A rajtomat elrontottam, az első kanyarban már az utolsó helyen voltam, valószínűleg túl óvatos voltam.
Anita sajnos kisodródott, de a két fiúval végül jót csatáztunk.

Bak Bertalan:
Valaki felolajozta a pálya hátsó kanyarját, attól én is majdnem kicsúsztam a sóderágyba, de aztán valahogy sikerült összeszednem az autót.
Aztán Manó utolért a célegyenes végén, azt még sikerült kivédekeznem, meg a következő két kanyart is, de közben utolért a Lotus, azt el kellett engednem, amit Manolisz ki tudott használni és megelőzött.

Csiszér Béla:
Nagyon szeretek rajtolni - igazából már a Hungaroringen is jól sikerült – így sikerült megelőznöm a csapattársaimat, bár szerintem ők hibázhattak.
A versenytempójuk viszont nekik mindenképpen jobb, bár két körön keresztül tartottam a pozíciómat, de aztán nem akartam feltartani őket.

Tóth Anita:
Hibáztam, kettő óriásit. Könnyű lenne az olajfoltra fogni, mert abba mentem bele és egy óriásit pördültem, utána pár kanyarral később mégegyszer megcsúsztam. Szerencsére sikerült nagy nehezen összeszednem a kocsit, pedig azt hittem, hogy eltalálom az egyik bóját.
Szerencsére vissza tudtam jönni a pályára, kicsit visszavettem a tempóból, és onnan kezdve már csak magamra figyeltem.

vasárnapi verseny időmérőjén ismét Karajánnisz volt a leggyorsabb Hondás, Bak Bertalan, Csiszér Béla, és Tóth Anita előtt.
A futamon Tóth Anita szenzációs versenyzést mutatva mindhárom csapattársát megelőzve géposztály harmadikként ért célba, Lévai Zoltán (Suzuki Ignis) és Mohácsi Ákos (Suzuki Swift) mögött.
A negyedik Manolisz, ötödik Csiszér Béla lett. Bak Bertalan vátóhiba miatt a verseny feladására kényszerült.

Versenyzőink vasárnapi nyilatkozatai:

Tóth Anita:
Váratlanul ért, hogy meg tudtam verni a fiúkat a csapatban. Ott ahol tegnap megpördültem próbáltam kicsit óvatosabb lenni, de a többi helyen meg próbáltam rövidebb féktávot venni.
Végül beértem a srácokat, és ahogy a Manolisszal utána beszéltem Őt is meglepte, hogy megelőztem.

Karajánnisz Manolisz:
A végére elkényelmesedtem. Tuti biztos volt a harmadik helyem 2:22-23-as időket mentem, mögöttem nem volt senki. Anita viszont beindult és 2:19-eket ment, és mire észbekaptam már késő volt. Kicsit bosszant, hogy kiengedtem a kezemből egy biztos harmadik helyet.

Bak Bertalan:
Valószínűleg már tegnap elfogyott a sperr, így ma a legkisebb gázadásra is tolni kezdte az autó az orrát. A végén a váltó megadta magát.

A hétvége záróeseménye ismét a vasárnap délutáni kétórás endurance futam volt, melyen Tóth Anita/Csiszér Béla párosunk a kisebb-nagyobb nehézségek ellenére végül sikeresen célba ért a Honda Civic Type-R-el.

Következő versenyünk augusztus 23-25. között lesz a Slovakiaringen.

szöveg és fotó: KZ