A 2015-ös versenyszezon összefoglalója

Az Autós Gyorsasági Szakág december 19-én megrendezett díjátadó ünnepségén a Hankook Autós Gyorsasági Endurance Bajnokság éves összesítésének második helyezéséért járó trófeát vehettük át. Ennek apropóján szeretnénk értékelni a mögöttünk álló évet.

A 2015-ös versenyszezonra az M&M Motorsport csapata új kihívást talált, és első ízben indult nemzetközi sorozatban. Bár az FIA Közép Európai Zóna Trófea (CEZ) futamain korábban is részt vettünk, de az mindig a magyar bajnokság keretei között történt. Idén azonban egy független sorozatban az ESET TWC (Tourenwagen Cup) Renault Clio Cup IV géposztályában neveztek pilótáink, két darab, a télen megvásárolt vadonatúj Clioval.

Összességében 5 bajnokságban vettünk részt, a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság, a Hankook Autós Gyorsasági Endurance Bajnokság, az FIA CEZ, a már említett ESET TWC, és egy forduló erejéig a Renault Clio Cup Central Europe bajnokságok futamain.
Négy pilótánk indult az M&M Motorsport színeiben, Tóth Anita és Csiszér Béla a Renault Cliokkal a TWC-ben, a Hondákkal pedig a magyar OB-n álltak rajthoz. Mink Zoltán idén ismét versenyoverallt öltött, és néhány futamon elindult a magyar bajnokságban, illetve Bélával a hosszútávú bajnokságban váltották egymást a Civic Type-R ülésében. Egy verseny erejéig az FIA ETCC és TCR nemzetközi sorozatokat is megjárt Ifj. Ficza Ferenc is erősítette endurance csapatunkat, és Csiszér Bélával a második helyen értek célba a pannóniaringi fordulón.
Negyedik idei pilótánk Bak Bertalan volt, aki független szervizháttérrel, egy Lotus Elise versenyautóval indult a Hankook Autós Gyorsasági OB-n és az év végi összesítésben a második helyen végzett az F-1600-as géposztályban.

Mivel a magyar bajnokság fordulói több alkalommal egybeestek az FIA CEZ és az ESET TWC rendezvényeivel, és előfordult, hogy az összes említett bajnokság mezőnyét egy futamban indították, versenyzőinknek ilyenkor választaniuk kellett, hogy melyik sorozatban állnak rajthoz. Ezekben az esetekben a TWC Renault Clio Cup élvezett elsőbbséget, ám értelemszerűen a magyar bajnoki küzdelemtől és az ott esetleg megszerezhető pontoktól ilyenkor elestek. Többek között ennek és egy sajnálatos balesetnek köszönhető, hogy Anita és Béla úgy döntöttek, hogy a szezon második felében kizárólag a Renault Clio Cup küzdelmeire koncentrálnak.

Sajnos az évet nem úsztuk meg törés nélkül, Anita a Hondával két alkalommal is balesetet szenvedett, Béla Clioját pedig a Red-Bull Ringen tette totálkárossá egy, a sárga zászlót figyelmen kívül hagyó fiatal versenyző. Szerelőink nagyszerű munkáját dicséri, hogy a két héttel későbbi futamra mindössze pár nap alatt sikerült felkészíteniük az összetört autó pótlására újonnan megvásárolt Renault-ot.
Ha az említett okok miatt a magyar OB-n nem is, az ESET TWC futamain viszont szép eredményeket értünk el. Különösen Anitát kell kiemelnünk, aki év elejétől kezdve határozottan fejlődő tendenciát mutatott és a szezon második felében rendszeresen a mezőny első traktusában küzdött, több alkalommal autózott az élen és az utolsó két versenyhétvége négy futamából két alkalommal is felállhatott a dobogóra.

Az ESET TWC Renault Clio Cup IV (TWC-2+) 2015 évi összesítésében végül Tóth Anita a 4., míg Csiszér Béla a 6. helyen végzett.
Ami külön büszkeséggel tölt el mindannyiunkat, hogy Anita megkapta az FIA CEZ, Ladies Cup of Circuit különdíját, amit a CEZ körpályás versenyein résztvevő legeredményesebb hölgyversenyzőnek ítélnek oda.
Mint azt a bevezetőben már említettük, a Hankook Autós Gyorsasági Endurance Bajnokság év végi összesítésében a Csiszér Béla, Ifj. Ficza Ferenc, Mink Zoltán trió a második helyezést érte el.

Ami a jövőt illeti, 2016-ra maradnak a Renault Cliok, melyekkel Anita és Béla ismét az ESET TWC bajnokságban vesznek részt.

Szöveg: KZ
Fotó: Norby