A 2012-es versenyszezon összefoglalója

A Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság 2012. évi szezonjára csapatunk két új versenyzővel bővült.
Egyikük Tóth Anita, aki a Lotus Lady Cup mezőnyében vágott neki a bajnokságnak, a másik Csiszér Béla, aki az RRC Suzuki Kupában kezdte meg az évet.

Bár nem biztos, hogy a hazai autósport kedvelők számára bármelyikük neve ismerősen cseng, de egyikük sem idén kezdte versenyzői pályafutását. Ha valaki figyelmesen böngészi a Trofeo Maserati Gran Turismo Challenge eredménylistáit, akkor mindkettőjük nevét felfedezheti rajtuk. 2011-ben az első magyarországi WTCC betétfutamaként a Maseratival versenyeztek a Hungaroringen, bár a média figyelme akkor inkább a VIP pilótaként szereplő Kiss Norbertre irányult.

Visszatérve a csapatösszeállításhoz, maradtak az előző évben megszokott pilótáink is, Karajannisz Manolisz, aki a tavalyi, A-csoportos autóból átült egy F-1600-as Honda Civic-be, és Bak Bertalan, aki hasonlóan 2011-hez, az idén is a Gyorsasági II. osztályban volt érdekelt.
És végül, de nem utolsó sorban ne feledkezzünk meg Mink Zoltánról, aki, bár idén főként a csapatvezetői feladatok ellátására koncentrált, de ha úgy adódott, maga is versenyzői overallt húzott.

Az évad hagyományosan a Hungaroringen indult, április utolsó hétvégéjén.
Manolisz a versenyhétvégét megelőző szabadedzésen szalagkorlátnak csapta a Hondát, amely annyira megsérült, hogy lehetetlen lett volna rajthoz állni vele. Mivel Mink Zoli amúgy sem tervezte, hogy minden futamon elindul idén, ezért átengedte a saját autóját Manolisznak, aki a szombati versenyen az F-1600-as géposztály értékelésében a második helyen ért célba, de a váltó meghibásodása miatt a vasárnapi versenyen már nem tudott rajthoz állni.
Csiszér Béla egy 14. és egy 13. helyezéssel megszerezte élete első Suzuki Kupás pontjait.
Tóth Anita hatodik lett szombaton a Lotus Lady Kupában, a vasárnapi versenyen azonban három kör megtétele után a verseny feladására kényszerült.

A következő verseny, melyben csapatunk érdekelve volt, a májusban, a Hungaroringen megrendezett FIA Túraautó Világbajnokság betétfutamaként szereplő Lotus Lady Cup, melynek Anita mindkét futamán a negyedik helyért járó 13-13 pontot zsebelhette be.

Júniusban egy hét különbséggel két fordulót bonyolítottak le, az egyiket a Slovakiaringen a másikat a Sárvárhoz közel eső Pannonia-Ringen.
Szlovákiában Mink Zoltán és Karajannisz Manolisz képviselték a csapatot a túraautók F-1600 cm3-es géposztályában, az addigra megjavított két Honda Civic VTi-vel.
Zoli szombaton megszerezte a géposztályban a futamgyőzelmet, vasárnap pedig második lett, Manolisz pedig mindkét futamon a harmadik helyen ért célba.
Egy héttel később Manolisz egyedül indult a csapat színeiben a Pannonia-Ringen, ahol szombaton egy nem túl fényes ötödik helyet szerzett, a vasárnapi második futamon pedig felállhatott a dobogó legalsó fokára.

Júliusban egy kollektív tesztet rendeztünk a csapat számára az Örkény melletti Euro-Ringen, ahol mindenki kipróbálhatta magát az összes rendelkezésre álló autóval: Suzukival, Lotus-sal és a Honda Civic VTi-vel.
Mivel Béla nem igazán érzett rá a Suzukira, Anitának pedig nem nagyon tetszett a „Ladyk” között uralkodó feszült légkör, ezért kerestük, hogy melyik kategória lenne a legjobb választás számukra a folytatáshoz.
Végül mindenkinek az F-es Honda „jött be” a legjobban, bár Bélának tetszett volna a Lotus is, leszámítva, hogy nem fért bele.

Így aztán az augusztus közepén, ismét a Slovakiaringen megrendezett fordulón Manolisz mellett már Anita is az F-1,6-os túraautók között állt rajthoz Zoli autójával. A bemutatkozás annyira jól sikerül, hogy szombaton harmadik lett a géposztályban, megelőzve csapattársát, ám vasárnapra Manolisz összeszedte magát és másodikként ért célba Laczkó Lehel mögött. Anita ismét harmadik lett, megelőzve a bajnokesélyes Mohácsi Ákost, akinek ezen a hétvégén gyengélkedett a Suzukija.
Béla itt még elindult a Suzuki Kupában, hasonló eredménnyel, mint a szezonnyitó BFR Kupán, de ekkor már megtettük a szükséges lépéseket, hogy az utolsó versenyen Ő is Hondával versenyezhessen.

Az utolsó fordulóra október elején a Hungaroringen került sor, és az eddigi gyakorlattól eltérően a versenyhétvégén nem kettő, hanem három fordulót, azaz versenyfutamot rendeztek, a hozzájuk tartozó időmérő edzésekkel együtt. Ennek célja a szeptemberre bejelentett, de végül elmaradt futam pótlása volt.
Itt már a teljes csapat az F-1600-as géposztályban, közkedvelt nevén a „kistúrában” volt érdekelt. A Tóth Anita, Csiszér Béla, Karajannisz Manolisz trió három Honda Civic VTi-vel állt csatasorba.
A három autó érdekessége, hogy az elmúlt években eredetileg mindegyikkel a csapatvezető, Mink Zoltán versenyzett, és tőle kerültek el a csapattól, az első Papp Zoltánhoz, a második Barna Gáborhoz. Mostanra azonban mindhárom autó visszakerült az M&M Motorsporthoz.

A három utolsó versenyfutamon mindhárom versenyzőnknek sikerült egyszer-egyszer a dobogóra állnia. Az utolsó futamon Anita a kettes kanyarban megpördült és nekiment a szalagkorlátnak, így kénytelen volt feladni a versenyt, a két fiú mindhárom futamon célba ért.

A Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság I. kategória (túraautók) F csoport 1401-1600 cm3 géposztályának 2012. év végi összesítésében Karajannisz Manolisz
a harmadik helyen végzett.

A 2011-es év újdonsága volt az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság II. osztályának életre hívása, melynek akkor 1600 cm3-es bajnoka a csapatunk pilótája Bak Bertalan lett egy Opel Astrával.
Berci az idén is rajthoz állt a sorozatban, immár egy Honda Civic VTi-vel és az év végi összesítésben a 2. helyen végzett.

Ami a jövő évet illeti, 2013-ban marad az a csapatösszetétel, ami az utolsó fordulóra összeállt:
Anita, Béla, és Manolisz, a három Honda Civic VTi-vel indulnak az F-1600-as géposztályban.
Tervünk az, hogy rajthoz állunk az Autós Gyorsasági Endurance Országos Bajnokságban egy „UFO” Honda Civic Type-R-el. Reméljük, hogy legközelebb már erről is több részletet tudunk elárulni.