A Hankook Duna-Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság zárófordulójára október 11-12-én került sor a Hungaroringen, ahol immár hagyományosan három futamot bonyolítottak le. Az utolsó versenyfutam ráadásul kétszeres szorzóval került a ponttáblázatba, így matematikailag mindhárom versenyzőnknek esélye lehetett akár a bajnokság megszerzésére is, tehát izgalmasnak ígérkezett a szezonzáró. De, ahogy mondani szokták, az élet a legnagyobb forgatókönyvíró, és ezúttal nem alakult túl szerencsésen a hétvégénk.
A szombati első időmérő még rendben lezajlott, ahol versenyzőink közül Karajánnisz Manolisz volt a leggyorsabb és negyedik helyen végzett az F-1,6 géposztály indulói között.
A boxba visszatérve azonban szerelőink olajfolyást tapasztaltak Tóth Anita autóján.
A feszített időterv hátránya, hogy a versenyfutamig nem sikerült kijavítani a hibát, így Anita nem tudott felállni a rajtrácsra.
A sors iróniája, hogy a bajnokságot vezető Lévai Zoltán műszaki hiba miatt a verseny feladására kényszerült, ami Anita számára jó lehetőség lett volna, hogy utolérje, és akár meg is előzze őt a ponttáblázaton, ha…De mint tudjuk a sportban a ha-val kezdődő mondatokat felesleges kimondani.
A futam egyébként nem hozott túl sok izgalmat, a géposztályban Merk József lett az első, Csiszér Béla a dobogó legalsó fokára állhatott fel, Karajánnisz Manolisz pedig a negyedik lett.
És itt mindenképpen meg kell említenünk Bak Bertalant, aki tavaly még negyedik hondásként versenyzett csapatunknál. Az idén, bár csapatunk színeiben, de saját szervizháttérrel vágott neki a bajnokságnak. Év elején szükségmegoldásképpen egy Suzukival indult, amivel nem termett túl sok babér számára, a szezonzáróra azonban elkészült az a Lotus Exige versenyautó, amit a télen kezdtek el építeni. Berci az első futamon kategória másodikként ért célba.
A második verseny kvalifikációjára elkészült Anita autója, így meg is mutatta, hogy ki a „legény” a csapatban, a második leggyorsabb volt az 1,6-osok között. Lévaiék előhúzták a garázsból tartalék autójukat, így az időmérőt ismét megnyerték.
A vasárnap reggel elrajtolt második futam 6. körében Csiszér Béla a Mansell kanyarban korlátnak csapta Hondáját, ami annyira megsérült, hogy a műszaki mentés idejére a pályára kellett küldeni a Safety Cart. Béla szerencsére sértetlenül szállt ki az autóból.
A versenyt végül Lévai nyerte, Anitát másodiknak intette le a kockás zászló, Manolisz pedig ismét épphogy lecsúszott a dobogóról.
Tóth Anita:
A szombati első időmérőm nem sikerült túl jól, de úgy gondoltam, hogy a versenyen előrébb tudok kerülni. De sajnos nem sikerült elindulnom a futamon, mert előtte a srácok olajfolyást találtak az autón, amit már nem volt idő kijavítani a rajtig.
A vasárnap reggeli verseny nagyon jó volt, a rajtot jól sikerült elkapnom, nagyon élveztem az egészet.
A 2:11-es köridő az eddigi rekordom, nagyon örülök neki.
Az utolsó időmérőn Anita volt a leggyorsabb, Lévai csak a harmadik lett, bár ő műszaki hiba miatt összesen egy mért kört tudott megtenni. Manolisz a negyedik legjobb időt autózta.
Béla autóját ennyi idő alatt lehetetlen volt megjavítani, így számára befejeződött a hétvége.
Csiszér Béla:
A szombati versenyt nagyon élveztem. Az időmérőm ugyan nem sikerült túl jól, de aztán a verseny közben egész jó időket autóztam, végül a harmadik lettem. Nagyon sajnáltam, hogy Anitának technikai problémája volt, és ezért nem tudott elindulni a versenyen.
A második versenyem nagyon jól kezdődött, Anitával a rajtprocedúra alatt mentünk egy plusz kört a boxutcán keresztül, így sikerült egész jól felmelegítenünk a gumikat.
Nagyon jól sikerült a rajtom, de aztán sajnos az ötödik kör környékén megcsúsztam a Mansellben és nekimentem a falnak.
A szezon utolsó versenyének rajtrácsán aztán Anita autója állva maradt, már a felvezető körre sem tudott elindulni. Miután a pályabírók betolták a boxutcába, szerelőink megállapították, hogy a kuplungműködtető szerkezet törött el, így hölgyversenyzőnk a futam feladására kényszerült.
A versenyt Lévai nyerte, Manolisz a második, Bak Bertalan pedig harmadik lett.
Karajánnisz Manolisz:
A harmadik versenyfutam sikerült a legjobban számomra. A Merk Jocival voltam versenyben, mint ahogyan a bajnokságban is. Mivel Ő kiesett menet közben én pedig bejöttem másodiknak, így a bajnokságban is meglett a harmadik hely.
A bajnokságban végül Tóth Anita a második lett, Karajánnisz Manolisz a harmadik, Csiszér Béla ötödik, és Bak Bertalan végzett a hatodik helyen.
Frissítés
Tóth Anitát a Slovakia Ringen kiesése után tévesen értékelték, és az akkor kiosztott pontokat utólag (joggal) elvették tőle. Így viszont az év végi összesítésben végül Karajánnisz Manolisz végzett a második helyen, Anita pedig harmadik lett.
szöveg és fotó:KZ