2014 - Szezonnyitó BFR Kupa

Amint az már hagyományosnak tekinthető a Hungaroringen kezdődött meg a 2014-es versenyszezon a Hankook Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság számára.
Az esemény – ahogyan szintén évek óta mindig – egyúttal az FIA Közép Európai Zóna Trófea szezonnyitója is volt egyúttal, aminek köszönhetően színvonalas és népes mezőny gyűlt össze a mogyoródi versenypályán.

Csapatuk a tavalyi évhez képest gyakorlatilag változatlan felállásban nevezett az idei esztendőre. Tóth Anita, Csiszér Béla és Karajánnisz Manolisz a jól megszokott Honda Civic-ekkel álltak rajthoz. Bak Bertalan szintén az M&M Motorsport színeiben, de önálló szervizháttérrel vág neki a bajnokságnak.
Mint évek óta megszokhattuk, a szezonnyitó hungaroringi versenyre Belkovics László is benevezett a jó öreg Opel Corsa-val.

Idén is indulunk az Endurance bajnokságban, a változás annyi az elmúlt évhez képest, hogy Csiszér Béla váltótársa nem Anita, hanem Mink Zoltán lesz a Honda Type-R pilóta ülésében.

A pénteki napon az időjárás nem volt túlságosan kegyes a versenyzőkhöz, így az első versenyfutam kvalifikációját esőben kellett teljesíteniük, ami meg is látszott az időeredményeken.
Versenyzőink közül az időmérő Manolisznak sikerült a legjobban, aki az 1600 cm3 alatti géposztályban a harmadik legjobb időt autózta, ami a rajtrácson az összetett 19. pozíciót jelentette számára.

A szombati versenyfutam még mindig vizes pályán rajtolt. A rendkívül zsúfolt rajtrács miatt Manolisz egy kissé oldalt helyezkedett, hogy lássa a rajtlámpát.
A versenyigazgatóság azonban ezt a megmozdulását szabálytalannak ítélte és boxutca áthajtásos büntetést ítélt Karajánnisznak, ő viszont nem vette észre az erre figyelmeztető jelzést, így három kör után bemutatták neki a fekete zászlót, ami a versenyből történő végső kizárást jelenti. Ám Manó ezt sem vette figyelembe és gyakorlatilag a verseny végéig ádáz csatát vívott Csiszér Bélával és a kétliteres Integrával versenyző Ficza Ferenccel.
A kategóriában végül Lévai Zoltán végzett az élen, Merk József előtt, a dobogó harmadik fokára pedig Csiszér Béla állhatott fel. Anita a negyedik lett, Manoliszt természetesen nem értékelték.

A vasárnapi időmérőn Lévai és Merk mögött Csiszér Béla volt a harmadik leggyorsabb 1,6-os. Tóth Anita a negyedik lett, és Manolisz, aki az előző napi fiaskó miatt talán egy picit szétcesett fejben, csak az ötödik időt autózta.
A versenyen Anita és Béla is megelőzték a Suzukis Merket, és egymással vívtak izgalmas csatát, amiből végül Anita jött ki győztesen. A futamot ismét Lévai nyerte Tóth Anita lett a második, Csiszér Béla a harmadik.

Versenyzőink nyilatkozatai:

Csiszér Béla:
"Szombaton egy kicsit nehezebb volt az eső miatt, ennek ellenére iszonyatosan jól éreztem magam mindkét nap. Jókat csatáztunk tegnap is és ma is Anitával, az autó is nagyon jól ment. Mindkét napon a dobogóra állhattam és az endurance futamot is nagyon élveztem. Igazából az segített nagyon sokat, hogy voltunk egy vezetéstechnikai tréningen Svédországban, ahol egy befagyott tó jegén gyakorolhattunk, úgyhogy sokkal jobban érzem most az autót mint tavaly."

Tóth Anita:
"A szombati versenyt inkább gyakorlásnak fogtam fel az esős idő miatt, a teszteken sem nagyon vettem részt. Az időmérőn kétszer-háromszor meg is pördültem.
A rajtom egész jó volt, de aztán megint megpördültem, úgyhogy mindenki elment mellettem.
A vasárnapi versenyt viszont nagyon élveztem, a rajtnál sikerült Bélát megelőznöm, de a második körben visszaelőzött. Aztán viszont „felvettem a nyúlcipőt” és üldözőbe vettem, és az utolsó előtti körben sikerült újra megelőznöm, onnantól pedig nagyon izgalmas volt a végéig, és sikerült a második helyen célba érnem."

A szombat délután megrendezett kétórás endurance versenyen a Csiszér Béla - Mink Zoltán párosunk a kétliter alatti kategória dobogójának második fokára állhatott fel.

szöveg és fotó: KZ