Slovakia Ring – Anita bukott, de így is dobogóra állhatott

Hosszú, kéthónapos nyári szünet után az augusztus 19-21-i hétvégén a Slovakia Ringen folytatódott
az ESET V4 Tourenwagen Cup (TWC), mely ezúttal is a Nemzetközi Autósport Szövetség közép-európai körpályás bajnokságának (FIA CEZ) keretei között került megrendezésre.
Verőfényes, forró nyári idő fogadta a csapatokat a Dunaszerdahelyhez közeli versenypályán, és bár péntek délután odaért a vihar szele, de esőből talán csak pár csepp, ha jutott.
Szombatra aztán újra tombolt a kánikula.

A szombat délelőtt megtartott kvalifikációs időmérőn Tóth Anita a harmadik, Csiszér Béla a negyedik helyet szerezte meg a Renault Clio Cup IV kategóriában.

A szombat délutáni versenyen Anita remekül kapta el a rajtot, és az első kanyarban a kategória első helyén fordult, de aztán a pálya hátsó, bevállalósabb részén két vetélytársa is visszaelőzte őt.
Ezután a püspöklila Renault senkitől sem zavartatva, tulajdonképpen „légüres” térben tette meg a verseny kilencven százalékát.
Ezalatt Béla nagy csatát vívott az egyik III-as Clioval. Az célegyenesben rendre megelőzte, de a pálya kanyargós, technikás részén újra elveszítette a pozícióját vele szemben.

A futamból már csak néhány perc lett volna hátra, amikor piros zászlóval meg kellett szakítani azt.
A kiváltó okot sajnos éppen Anita szolgáltatta, akinek autója a kettes kanyarban megúszott, és olyan szerencsétlenül csapódott a pályát szegélyező gumifalnak, hogy a Renault felborult. Anitának szerencsére az ijedtségen kívül nem történt nagyobb baja, de a mentőautó azért beszállította a pálya egészségügyi központjába, az ilyenkor kötelező rutinvizsgálatra.
A futamot nem indították újra, és mivel a szabályok értelmében piros zászlóval leintett futam esetében az utolsó, még normál körülmények között befejezett kör eredménye számít, így Anita megkapta a harmadik helyezettnek járó díjat. Béla végül a kategória negyedik (az abszolút értékelés hatodik) helyén végzett.

A vasárnapi versenyen Anita a csapat harmadik, tartalék Cliojával állt rajthoz, így a rajtrács végéről kellett nekivágnia a versenytávnak. Az előző napi baleset látszólag nem hagyott nyomot benne, mert könnyedén áthámozta magát a gyengébb, III-as Cliokon, és végül a kategória harmadik helyén intette le a kockás zászló.
Béla megismételte előző napi csatáját, és újra negyedik lett a Clio IV-esek között, ezúttal sikerült megelőznie a Clio III-al versenyző Milan HÄRING-et.

A hétvégén még egy autóval pályára léptünk, történetesen a még megmaradt 1,6-os Honda Civic-el, melynek ülésében Dr. Vnoucsek László foglalt helyet, a magyar OB kistúra mezőnyében.
„Doki” a szombati időmérőn elmérte az egyik féktávot és a gumifalnak csapódott. Ez a momentum azután rányomta bélyegét a hétvégéje további részére. A szombat délutáni versenyt ki kellett hagynia, mivel az autót addigra lehetetlen volt versenyképes állapotba hozni.
Vasárnap ugyan kvalifikálta magát és a versenyen is elindult, de vállfájásra panaszkodva néhány kör után kiállni kényszerült.

Következő versenyünk szeptember 9-11. között lesz a csehországi Brnoban, mely egyben az idei TWC bajnokság zárófordulója is lesz.

szöveg: Kertesi Zoltán