Red Bull Ring – Az anyagi kár jelentős

Május 22-24. között az ausztriai Red Bull Ringen folytatódott a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság, az FIA Közép-Európai Zóna Trófea (CEZ) és az ESET Tourenwagen Cup (TWC).

Mivel a szervezők mindhárom bajnokság mezőnyét egyazon futamban indították a 2000 ccm alatti géposztályban, döntenünk kellett, hogy az új Cliokkal állunk rajthoz a TWC kupában, vagy a Hondákkal a magyar OB értékelésében. A választás a Renault-ra esett, ezeken kívül a Honda Civic Type-R-t vittük magunkkal az endurance futamra.
Az időjárás nem volt túl kegyes hozzánk, szinte egész hétvégén esett az eső, és dermesztő hideg volt a Zeltweg környéki hegyek között.

Mindkét sprintfutam és az endurance verseny időmérő edzéseire is a pénteki napon került sor.
Az első kvalifikáción Tóth Anita az ötödik, Csiszér Béla a hatodik helyet szerezték meg a TWC2+ géposztályban, ami a több kategóriából álló 42 fős nemzetközi mezőnyben a 15. illetve 17. legjobb időt jelentette számukra.
A második időmérés eredménye hasonlóan alakult, Anita a rajtrács 13., Béla a 18. helyére kvalifikálta magát.
A szombaton elrajtoló esős első futamban Anita ismét megmutatta, hogy egyre inkább összebarátkozik a Clioval, négy helyet javítva az abszolút 11. helyen ért célba, épphogy lecsúszva ezzel a TWC2+ géposztály dobogójáról.
Béla autójának ablaka viszont annyira párásodott az esőben, hogy az utolsó körökre már szinte egyáltalán nem látott semmit, így kénytelen volt a boxutcába hajtani egy gyors ablaktörlésre, ám ezzel minden esélyt elveszítve a jó helyezésre.

Szombaton délután rendezték a magyar OB és FIA CEZ endurance bajnokság futamát, melyen Csiszér Béla, hasonlóan a hungaroringi versenyhez, ismét egyedül teljesítette az egyórás versenytávot.

Napos időben, száraz pályán került sor a vasárnapi, második sprintfutamra, melyet már az első körben le kellett állítani. Ennek egyik oka sajnos épp a mi pilótánk volt.
Cziszér Béla a pálya hátsó részén a 6-os kanyarban megpördült, és lefulladt autója épp a pályán állt meg. A közvetlen mögötte jövők még ki tudták kerülni, de egy hátrébbról érkező versenyző, Benyó Máté Suzukija egyenesen belerohant hátulról. Az ütközés erejére jellemző, hogy a Clio hátulja gyakorlatilag megsemmisült, és még a motortérben is szakadtak le alkatrészek.
A két versenyzőnek szerencsére nem történt komolyabb baja, bár a fiatalkorú Suzukis pilótát kivizsgálásra kórházba szállították.
Béla autója viszont totálkáros lett.
A romok eltakarítása után a versenyt újraindították, és Tóth Anita végül az abszolút nyolcadik helyen ért célba, ami a géposztály 5. helyét jelentette számára.

Csiszér Béla
„ ...nagyon nagy szerencse, hogy egyikünknek sem történt komolyabb sérülése a balesetben...nem haragszom a Mátéra, szerintem ez egy szerencsétlen versenybaleset volt…

...autó viszont kuka, akkora ütést kapott, hogy eltörött benne a bukócső, az üzemanyagtank, elöl leszakadt a hűtő, kiszakadt a műszerfal... talán szerencse, hogy az autó így állt meg a pályán, ha oldalról kapom az ütést, akkor most nem biztos, hogy itt beszélgetnénk…

...amit nagyon sajnálok az az, hogy mindenki erről a balesetről beszél, miközben Anita a harmadik legjobb időt autózta a Cliok között, de az most sajnos senkit nem érdekel...

…az endurance futamot nagyon élveztem, mert végig zuhogott az eső, és legalább tudtam gyakorolni az esőben autózást…”

Az M&M Motorsport versenyzői legközelebb újra a Red Bull Ringen állnak rajthoz a Renault Clio Cup Central Europe sorozat soron következő futamán június 5-7. között.

Ja, és Bélának addigra lesz új autója.

szöveg: KZ
fotó: Norby