Fárasztó, de eredményes hétvége – Speedzone.hu Kupa

Ahogyan már évek óta mindig, idén is a Hungaroringen vette kezdetét az immár rövidebb nevű Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. A szezonnyitó fordulóra április utolsó hétvégéjén került sort, Speedzone.hu Kupa néven. A rendezvény nem csak a magyar bajnokságnak, hanem egyúttal az FIA Közép-Európai Zóna Trófea (CEZ) és az idén útjára induló nemzetközi ESET Tourenwagen Cup (TWC) futamainak is otthont adott.
A csapatunk színeiben induló négy versenyző hét autóval, három különböző bajnokságban vágott neki a hétvégének.
A negyedik éve nálunk versenyző Tóth Anita és Csiszér Béla a magyar bajnokság F-1600-as géposztályában a már jól ismert Honda Civic-ekkel versenyeznek, míg az ESET TWC bajnokságban a tél folyamán megvásárolt és korábban már bemutatott Renault Clio IV versenyautókkal állnak rajthoz. Csapatvezetőnk, Mink Zoltán idén újra versenyoverállt húz, és a tavaly még Manolisz Karajánnisz által koptatott harmadik Hondával indul a magyar bajnokságban. Ugyanott nevezett Bak Bertalan is, aki önálló szervízháttérrel, de csapatunk színeiben tekergeti egy Lotus Elise kormányát.
Idén is indulunk az Autós Gyorsasági Országos Endurance Bajnokságban, ahol Csiszér Béla és Mink Zoltán váltogatja egymást a Civic Type-R ülésében.

Hankook Autós Gyorsasági OB + FIA CEZ, 2000ccm alatt:

A pénteken megrendezett kvalifikációs időmérőn pilótáink közül Tóth Anita volt a leggyorsabb, az F-1,6-os géposztályban a második legjobb időt autózta, ami a népes, összevont nemzetközi mezőnyben a 18. rajtkockát jelentette számára.
A szombati verseny gördülőrajtja után a nagy helyezkedés közben Anita a négyes, közismert nevén Mansell kanyarban megpördült és a védőkorlátnak csapódott. Neki szerencsére nem történt baja, de az autó olyan súlyosan megsérült, hogy a verseny feladására kényszerült. Mint később kiderült nem csak ezt a versenyt nem tudta folytatni, de a hétvége további részében is le kellett mondania a Hondával való versenyzésről.
Az F-1,6 géposztály szombati dobogójának mindhárom fokára az M&M Motorsport versenyzői állhattak, Mink Zoltán lett az első, őt Csiszér Béla és Bak Bertalan követték. Az abszolút, kétliter alatti magyar értékelésben is előkelő helyen zártunk, itt Mink Zoltán második, míg Csiszér Béla Harmadik lett a győztes ifj. Ficza Ferenc mögött.
Mint arra az előbbiekben utaltunk a vasárnapi OB futamon Tóth Anita nem tudott indulni, a kvalifikáción Mink Zoltán teljesített a legjobban versenyzőink közül.
A versenyfutamot Merk József nyerte Suzukival, Mink Zoltán a második, Bak Bertalan pedig a harmadik lett az F-1,6 géposztályban. Csiszér Béla az ötödik helyen végzett.

A magyar OB F-1,6 géposztályában jelenleg Mink Zoltán vezeti a bajnokságot

Autós Gyorsasági Országos Endurance Bajnokság + FIA CEZ Endurance:

A szombat délután megrendezett futamon Csiszér Béla egyedül vezette végig az egyórás versenytávot, és az F-2.0 géposztály második helyén ért célba a Honda Civic Type-R-el.

ESET Tourenwagen Cup:

Az idei évben útjára induló sorozat egy tulajdonképpen 5-6 márkakupát, géposztályt magában foglaló bajnokság. A csapatunk által futtatott két Renault Clio IV versenyutó a teljes mezőny legerősebb versenytechnikáját jelenti, így aki ebben a géposztályban (TWC-2+) elől tud lenni, az nagy valószínűséggel az abszolút értékelésben is előkelő helyen végez.
Pilótáink, Anita és Béla számára ezek az autók teljesen ismeretlenek, és bár tavasszal lehetőségük nyílt két rövidke tesztre, az Euro- és a Slovakia Ringen, de még mindig szokniuk kell az új technikát.
Úgy tűnik, hogy Anita az, aki hamarabb ráérzett az új autóra. Míg a két versenyfutam közvetlenül egymás után megtartott kvalifikációin még az abszolút 9-10. helyen végeztek, addig a szombati első futamon Anita négy pozíciót javítva az ötödik helyen zárta a versenyt. Béla megőrizve a rajtnál elfoglalt helyét a 10. helyen ért célba.
A vasárnapi verseny előtt leszakadó eső nehéz döntés elé állította a pilótákat és csapataikat, hiszen a még nedves, de gyorsan száradó pályán nehéz volt megítélni, hogy a száraz slick, vagy az esőgumi lesz a megfelelő választás. Csapatunk mindenesetre jó döntést hozott. Tóth Anita a 9. helyről rajtolva látványos csatákat vívva végül az abszolút 4. helyen futott be, és ez a TWC-2+ géposztály dobogójának harmadik fokát jelentette számára.
Csiszér Béla három helyet javítva végül az abszolút 7. helyen ért célba.

.Versenyzőink nyilatkozatai:

Tóth Anita

„A Hondával a versenyem sajnos nem úgy sikerült, ahogy terveztem. Nem tudtam eléggé bemelegíteni a gumikat, ezért az első körben a Mansell kanyarban elszálltam. Csúnyán összetört a kocsi…
A Clioval mindkét versenyem elég jól sikerült. A rajtolást még nem tudtam eléggé gyakorolni, de az első futamon három autót így is meg tudtam előzni.
A második versenyen a rajt előtt el kezdett cseperegni az eső, ezért nagyon óvatosan kezdtem a slick gumikon. Aztán ahogy láttam, hogy a többiek gyorsulnak én is elkezdtem próbálgatni az autót és egyre előrébb kerültem. Ha lett volna még egy kör a versenyből, akkor valószínűleg még eggyel előrébb végeztem volna.”

Csiszér Béla

„ Szombaton sikerült egy második helyet összehoznom a kistúrában. Mostanra eléggé elfáradtam, mert négy kvalifikáción, négy sprintfutamon vagyunk túl a hétvégén, és volt még egy egyórás endurance verseny is. Jó fárasztó volt, de az, hogy Anita ma harmadik lett a Clioban, az egyszerűen szuper.”

Mink Zoltán

„Nagyon jó hétvégét zártunk. Egészen február végéig, március közepéig vártuk, hogy a Manolisz fog-e menni. A végén úgy alakult, hogy idén nem tud indulni, így én ugrottam be a harmadik Honda ülésébe. Ezzel az autóval 4 vagy 5 éve mentem utoljára, így elég szokatlan volt. Az első körökben az sem tudtam, hogy merre vagyok a pályán… Hankook gumival még soha életemben nem mentem, ezt is meg kellett szokni, de összességében nagyon elégedett vagyok, nagyon jól éreztem magamat, és mindkét nap egy-egy jó versenyt futottunk.”

Szöveg és fotó: KZ